Topic 
SfiFiNow magazine
| Author | Post |
|---|---|
|
|
Posted: 4 February 2008.
Subject: SfiFiNow magazine
In Nederland ligt sinds kort een nieuw SF tijdschrift in de winkels: SciFiNow.
Naar mijn mening staat er een hoop vergane glorie in het blad, ten eerste omdat er heel veel oude series worden behandeld, ten tweede omdat er blijkbaar heel veel series in de remake fase zijn. De standaard van SF lijkt nog steeds een zeer beperkte canon te zijn: veel Star Wars, Star Trek, en wat Battlestar Galactica plus Dr. Who. Recenter zijn Terminator en aanverwante Tech Noir als Blade Runner. Of is SF inderdaad zo levendig dat een nieuwe glossy nodig is? |
|
|
Posted: 10 February 2008
Hangt er vanaf wat er precies allemaal onder SF wordt verstaan en wat ze dus willen behandelen... Nu het verfilmen van marvel comics (en aanverwanten) zo'n trend is is er wel wat voer voor SF-tijdschriften, daarnaast blijft er ook uit de StarWars put vanalles komen, maar die hebben ook hun eigen tijdschrift. De trekkies trouwens ook. Stargate zal ook nog wel het nodige voer opleveren. Als je echt gaat graven zal er toch wel genoeg overblijven of een tijdschrift mee te vullen, denk ik, maar ik moet er wel eerlijk achteraan melden dat ik niet precies weet wat er momenteel is aan onafhankelijke SciFi-tijdschriften.
|
|
|
Posted: 15 April 2008
... en het tijdscrhift is alweer ter ziele, na 3 nummers.
|
|
|
Posted: 27 May 2008
Da's wel heel snel...
|
Active users in this topic
Active in the last 5 minutes: 1
(1 guest)