Topic 
Heksenfestijn Oudewater
| Author | Post |
|---|---|
|
|
Posted: 10 February 2008.
Subject: Heksenfestijn Oudewater
In het laatste weekend van Oudewater vindt daar het Heksenfestijn plaats.
Last edited on 10 February 2008
by Schlimazlnik.
edited 1 times
Dit is vooral een grote braderie, maar er is ook een deel gereserveerd voor "hekserij", diverse heksen verkopen er hun spullen, van voodoo-poeders tot gothic heksenbeeldjes, van mede tot bezems. Voor de milieubewuste heksen zijn er ecologisch/biologische boerenproducten uit de omgeving. Natuurlijk is er de Heksenwaag, en de middeleeuwse, fantasy-achtige decor. Om de hoek ligt de ruine van het klooster Stein waar Erasmus verbleef. De omgeving is mooi om in te wanderen en/of fietsen naar oude steden als Woerden, Montfoort, Jaarsveld, Schoonhoven, Gouda, Haastrecht. Link |
|
|
Posted: 10 February 2008
Hmm dus een beetje een fair-idee, alleen dan gewoon in een dorp met meer focus op heksen e.a. Of begrijp ik je nu weer helemaal verkeerd?
iig(en om terug te slaan op het geen foute afkortingen gebruiken: het is In Ieder Geval,...) ; iig, lijkt me wel leuk Maar ik neem aan, omdat jij het opbrengt, het voor jou wat dichterbij is dan voor mij![]() ![]() (vinkeveen, between utrecht en A'dam) Als ik ooit mn eigen heli krijg, dan kom ik ckr op bezoek |
|
|
Posted: 10 February 2008
Vinkeveen ver? Steenworp afstand, gewoon de fiets nemen.
Het is geen fantasy fair, het wordt wel leuk gevonden als mensen zich als heks verkleden. Op de braderie zijn standwerkers die huishoudartikelen verkopen, en wat er gewoonlijk bij een braderie/jaarmarkt in een willekeurig dorp in Holland te koop is. Maar omdat Oudewater zich als heksenstad wil profileren, komt er dus ook een stukje heksenmarkt bij. Maakt het allemaal heel laagdrempelig, kinderen & honden kunnen mee. Toegang gratis. |
|
|
Posted: 11 February 2008
Klinkt heel leuk om heen te gaan
heb er alleen de tijd niet voor |
|
|
Posted: 25 February 2008
Dat doet me weer denken aan dat heksen"kamp" wat jij (/wij) toen wilden opzetten, Schlimazlnik. Ik ben het forum toen uit het oog verloren eerlijk gezegd.
|
Active users in this topic
Active in the last 5 minutes: 1
(1 guest)
iig(en om terug te slaan op het geen foute afkortingen gebruiken: het is In Ieder Geval,...) ; iig, lijkt me wel leuk
Maar ik neem aan, omdat jij het opbrengt, het voor jou wat dichterbij is dan voor mij